Pages

Thursday, October 24, 2013

SIAPA HARUS DIPERSALAHKAN?????

Timbalan Ketua Polis Selangor Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata, identiti sebenar pengawai keselamatan yang menembak mati pegawai Wanita Ambank petang Semalam itu masih gagal dikenal pasti berikutan dia dipercayai menggunakan kad pengenalan palsu sejak berkhidmat dengan syarikat kawalan keselamatan yang menjadi majikannya sejak setahun lalu. 



Sekiranya rekod menunjukkan penjenayah ini bukan warganegara Malaysia tetapi seorang pendatang,Bagaimana beliau boleh terlepas mengunakan kad pengenalan palsu ini hingga berjaya diambil berkerja sebagai pengawal keselamatan dan diberi pulak senjata api?

Inilah contoh dan petanda kegagalan Sistem pengurusan tadbir jabatan kerajaan yang bertanggungjawap terhadap menyeliaan syarikat kawalan keselamatan.Kegagalan pihak berkuasa mengurus syarikat keselamatan dengan membenarkan perkerja asing dari berbagai negara untuk menjadi pegawai keselamatan di negara  ini amat membimbangkan.

Adakah pengawal keselamatan asing ini Sudah disaring pengenalannya diri  apabila diterima berkerja ataupun main tangkap muat semata2 Ingin mengaut keuntungan?



Bila kematian Sudah berlaku seperti ini,anak kecil yang hilang kasih Sayang seorang ibu begitu juga keadaan suami tercinta,barulah Mula merangka akta berbagai Serta menguatkuasakan undang2 yg ketat terhadap kesilapan yang Sudah lama nampak tempang.

Persoalan Utamanya,siapa yang Harus dipersalahkan?

Saya Ingin merakamkan tahziah
 Keluarga Norazita bt Abu talib,pegawai Ambank yang terkorban dalam kejadian rompakan ptg semalam.Semoga tabah menghadapi ujian yang berat ini sebagaimana berat mata memandang berat lagi bahu memingkul.semoga Rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama2 orang-orang yang beriman.
Amin.

Hud Abusiraj Almuner
Pas Sibu.

No comments:

Followers