Pages

Tuesday, March 22, 2011

TAHNIAH SAUDARA YUSNAR: NAMUN....LAWAN TETAP LAWAN

MUKA BARU CALON DUN N49 NANGKA



Tahniah kepada Saudara Yusnar kerana dipilih dan diberi kepercayaan oleh YAB Ketua Menteri Sarawak untuk bertanding sebagai calon Barisan Nasional (BN) pada Pilihanraya Negeri kali ini bagi mengantikan YB Datuk Awang Bemee yang lebih dikenali sebagai YB sik pandei tauk dengan rakyat atau di gelar YB selalu datang lewat oleh mendiang Datuk Robert Lau sekutu BN dari SUPP. Calon bekas seorang guru, bekas exco pemuda PBB negeri dan mempunyai rekod yang baik. Selain mempunyai rekod yang bersih serta memiliki sifat kepimpinan calon ini di pilih sendiri oleh YAB Ketua Menteri Sarawak kerana beliau mempunyai hubungan yang baik dengan masyarakat berbanding penyandang DUN Nangka ketika ini. Di khabarkan penyandang kerusi DUN N49 Nangka iaitu Datuk Awang Bemee masih lagi ingin dan dalam usha terakhir beliau mempertahankan kerusi ini.....turut berminat dengan kerusi DUN Nangka ialah YB Abu Seman Jahawi DUN Jemoreng..yang di khabarkan terpaksa mengosongkan kerusinya kerana penduduk Jamoreng mahukan YB Wahab Dollah kembali. YB Asfia Awg Nassar(Semop) juga turut menawarkan diri untuk bertanding mewakili BNdi kerusi DUN Nangka. Difahamkan beliau sudahpun mengatahui bahawa seorang tokoh muda yg lebih dikenali sebagai "Pemikir" dan juga anak watan Semop bakal mengantikannya pada Pilihanraya Negeri kali ini...dan seorang lagi yang turut berminat dengan DUN Nangka adalah seseorang yang bernama Raden ahli perniagaan ataupun dikenali sebagai "Saudagar Kapal Ikan" juga exco pemuda PBB negeri, merangkap Ketua Pemuda PBB Sibu. Namun umum sudah mengatahui bahawa keputusan Taib adalah muktamad...sebarang bantahan dan surat menyurat tidak akan dilayan.

6 comments:

Anonymous said...

where did u get this information?

Anonymous said...

provokasi lamak ya jang.... rasa nak muntah aku nangga politik kampung kedak tok... coba jadi matang bah... aku jadi ilang respect mun macam tok pendekatan yang diambik di sibo...sampey bila sibo nak maju..............

Anonymous said...

hahaha...so this is what we called old school style...

Anonymous said...

Kesian...promo dirik mpun. Trik lamak. Wujudkan blog seolah-olah pas yang buat. bila tiba masa election..mulalah promo diri sendiri. kahkahkah...!

Anonymous said...

....ceh! nak ngambik nama jak ya,,.dah nait lak, sik tauk ne tuju muka org nak ngangkat nama sibu...

Anonymous said...

Yup

Followers